اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

نظرسنجی و پذیرش میثاق‌نامه دو مؤلفه مهم قرار گرفتن در لیست نهایی

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با تأکید بر اینکه نظرسنجی و پذیرش میثاق نامه دو مؤلفه مهم قرار گرفتن در لیست نهایی در تمامی شهرستان‌ها ازجمله رشت گفت: در یکی از شهرستان‌ها نماینده فعلی منصوب به جریان اصولگرایی میثاق نامه را امضا نکرده و این شورا پس از عدم پذیرش هیچ‌گونه حمایتی از او نخواهد کرد.

نظرسنجی و پذیرش میثاق‌نامه دو مؤلفه مهم قرار گرفتن در لیست نهایی

سیاوش آقاجانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به مکانیسم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب بر اساس دستورالعمل صورت گرفته اظهار کرد: شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با توجه به تجارب پیشین و بررسی اشکالات در دوره‌های گذشته، طبق دستورالعمل مصوب شده کاندیداهای موردحمایت ائتلاف را که با رأی نیروهای انقلابی و همچنین نظرسنجی صداوسیما صورت می‌گیرد، موردحمایت قرار خواهد داد.

وی با تأکید بر اینکه اصلح بودن و مقبولیت دو بخش مهم مکانیزم شورای ائتلاف نیروهای انقلابی است، گفت: برای معرفی کاندیدای اصلح در بین نیروهای انقلابی، مجمعی در شهرستان‌های مختلف تشکیل شده و با رأی چهره‌های شاخص نیروهای انقلابی شهرستان‌ها، اصلح بودن کاندیداهای مطرح شده به رأی گذاشته می‌شود.

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با اشاره به انتخابات اولیه نیروهای انقلابی در رشت تصریح کرد: مجمعی در رشت برای انتخاب کاندیدای اصلح انقلابی در راستای قرار گرفتن در مکانیزم نظرسنجی در مهدیه رشت شکل گرفت که در آن نیروها و چهره‌های انقلابی به تعداد ۱۲ نفر رأی داده که با توجه به انصراف یک نفر، ۱۱ نفر در نظرسنجی برای لیست سه‌نفره قرار می‌گیرند.

آقاجانی با بیان اینکه نظرسنجی و پذیرش میثاق نامه توسط کاندیداها دو مؤلفه مهم قرار گرفتن در لیست نهایی سه‌نفره ائتلاف نیروهای انقلابی است، خاطرنشان کرد: در نظرسنجی صداوسیما به‌عنوان معتبرترین نظرسنجی کشور امکان هیچ‌گونه دخل و تصرفی نبوده و امکان خطا در آن نیز حداقل است، معیار این ائتلاف قرار می‌گیرد، ازاین‌رو، سه نفر از کسانی که در نظرسنجی از محبوبیت بیشتری برخوردار باشند و میثاق‌نامه این شورا را بپذیرند در لیست نهایی شورا قرار خواهند گرفت.

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان گیلان با اشاره به اینکه در شهرستان رودسر، نماینده فعلی منصوب به جریان اصولگرایی میثاق نامه را امضا نکرده و این شورا پس از عدم پذیرش هیچ‌گونه حمایتی از او نخواهد کرد، بیان کرد: ائتلاف نیروهای انقلاب، مقوله میثاق‌نامه را به‌طورجدی دنبال می‌کند و تنها کاندیداهای مطرح و جوانان انقلابی که این میثاق‌نامه را پذیرفتند، موردحمایت قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه برخی از افراد به دلیل عدم اعتماد و منفعت سنجی فردی، میثاق نامه را قبول نکرده‌اند، گفت: مدت‌زمانی نیز برای کاندیداها در نظر گرفته تا آن‌ها با بحث و بررسی و همچنین اعتماد به نیروهای انقلاب در صورت تمایل میثاق نامه را امضا کند و تلاش کردیم تا با اقناع کاندیداها، این موضوع به‌صورت کامل موردتوجه قرار بگیرد.

آقاجانی با بیان اینکه در راستای اهمیت وحدت و ملی‌گرایی در جریان همسو نمایندگان نامزدهای همسو را دعوت کرده و شرایط میثاق‌نامه را برای آن‌ها توضیح دادیم، تصریح کرد: پذیرش میثاق‌نامه نوعی تقبل مسؤولیت نسبت به سایر کاندیداها است تا در این میثاق نامه اگر نتیجه‌ای بر این شد که نامزدی از شانس کمتری برخوردار بود، به نفع نامزدهای دیگر کنار بکشند و شورا هم متعهد است که از کسانی که میثاق نامه را پذیرفته و در نظرسنجی‌ها رأی بیشتری داشته باشند، حمایت کند.

 آقاجانی با بیان اینکه ممکن است برخی نامزدها بعد از پذیرش میثاق نامه، در صورت رأی نیاوردن در نظرسنجی، به تعهدات خود عمل نکنند، افزود: اگرچه ما هیچ فشار قانونی برای خلع کردن نامزدها از کاندیداتوری انتخابات نداریم اما اگر عهدشکنی از یک نامزد انقلابی سر بزند، میثاق نامه را در اذهان عمومی منتشر کرده و تلاش می‌کنیم تا هزینه عهدشکنی این نامزد انتخاباتی بالا رود.

وی با اشاره به اینکه بالا بردن هزینه عهدشکنی کنی و همچنین مکانیزم شفافیت در شورای ائتلاف نیروهای انقلابی دو مؤلفه مهم این شوراست، بیان کرد: با ایجاد هزینه برای عهدشکنی کاندیداها به تعهدات خود در شورا عمل خواهیم کرد چراکه یک فرد نمی‌تواند در طول عمر سیاسی خود بیش از یک یا دو بار عهدشکنی کند و تفرقه‌افکنی چندباره بین نیروهای انقلاب برای وی هزینه ایجاد می‌کند بنابراین، ایجاد هزینه منجر می‌شود تا هویت و نیت کاندیداها برای مردم ایجاد شبهه کند.

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان گیلان با تأکید بر لزوم وحدت و مرجعیت شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: برخی از افراد همسو ممکن است جریان‌های ائتلافی مختلفی شکل بدهند و برخی نامزدها معتقدند که اگر این ائتلاف نشد در ائتلافی دیگر قرار می‌گیرند که وحدت و مرجعیت یک ائتلاف را مورد خدشه قرار می‌دهد.

آقاجانی با تأکید بر لزوم همگرایی و وحدت در جریان همسو بیان کرد: تعدد ائتلاف‌های همسو از مرجعیت ائتلاف می‌کاهد و کمک میزان رأی نیروهای انقلابی ائتلاف به چهره‌های شاخص را کاهش خواهد داد که درنتیجه تفرقه و عدم وحدت مرجعیت ائتلاف کاهش خواهد داد.

وی با تأکید بر تحکیم وحدت در جریان انقلابی بیان کرد: برخی‌ها می‌گویند ما به خاطر قولی که به اعضای ستادهای خود داده اگر رأی هم نیاوریم تا آخر انتخابات می‌مانیم اما از نیروهای انقلابی انتظار می‌رود تعهد به منافع ملی را ارجح به قول‌هایی که به اعضای ستاد خود دادند بدانند.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول